12 Volt Dijital Avans Zamanlama Tabancası
AVANS TABANCASI KULLANIM KILAVUZU
1-Xenon lamba – Avans Tabancası – Zamanlama Işığı
(Zamanlama kontrolü sırasında zamanlama işaretini yakın)
2-Flaş frekansı ışık anahtarı
(Bu düğmeye basın, flaş frekansı ışığı yanıp sönmeye başlar, gevşetildiğinde flaş durur)
3-Endüktif sinyal alma cihazı
(1. silindirin yüksek voltaj kablosunu bağlayın)
4-Akü klipsi
(Kırmızı akü klipsi, akü anodunu "+"ya bağlayın)
(Siyah akü klipsi, akü katodunu "-"ya bağlayın)
Zamanlama ışığını kullanmadan önce hazırlık
2-1 Herhangi bir testten önce dikkatlice kontrol edin ve tüm mekanik sorunları giderin. Boru, kablo ve konnektördeki gevşek bağlantı veya hasar, motorun anormal çalışmasına neden olur.
2-2 Tamir kılavuzunu takip edin, vakum boru hattı, kablo ve kablo demeti konnektörünün doğru şekilde bağlanıp bağlanmadığını kontrol edin, ardından aşağıdaki parçaları kontrol edin:
Tüm sıvı seviyesi, buji ve bujinin yüksek voltaj kablosu, hava filtresi,
Vakum boru hattı, kayış, devre, devre konnektörü
2-3 Motor ateşleme zamanlaması hazırlığını kontrol edin:
2-3-1 Ateşleme zamanlamasını kontrol etmeden önce motor hazırlıklarını yapın, aracın deşarj kontrol plakasını veya tamir kılavuzundaki ateşleme zamanlaması test prosedürünü ve teknik gerekliliklerini kontrol edin.
Aracın deşarj kontrol plakası motor bölmesinin içindedir ve genellikle şu konumda bulunur: motor kaputunun arkası, motor bölmesi, valf bölmesi kapağının üstü veya motor kaputu kilidinin yakınında.
2-3-2 En azından aşağıdaki hazırlıkları yapın:
Zamanlama ölçeğini ve göstergenin konumunu bulun. Zamanlama ölçeği ve gösterge genellikle krank kasnağı, krank mili titreşim sönümleyicisi (motorun ön tarafında) veya volan (motor ile şanzıman arasında) vb. üzerinde bulunur.
Zamanlama ölçeği ve gösterge temiz ve açık olmalıdır. Gerekirse üzerlerine tebeşir tozu sürün.
Tüm bujiler normal çalışıyor ve elektrotlar arasındaki boşluk doğru olmalı.
Motoru çalıştırın, normal çalışma sıcaklığına kadar çalıştırın. Zamanlama lambasını bağlamadan önce motoru kapatın.
ZAMANLAMA LAMBASININ BAĞLANMASI
Zamanlama lambasının güvenli ve güvenilir bir şekilde çalışmasını sağlamak için aşağıdaki adımlara göre bağlayın:
Uyarı: Elinizi, zamanlama lambasını, bağlantı kablosunu ve sinyal alıcı cihazını çalışan parçalardan ve motorun yüksek sıcaklıklı yüzeyinden uzak tutun. Sigara içmeyin.
3-1 Kontak anahtarını kapatın. Motor çalışırken veya kontak anahtarı açıkken zamanlama lambasını asla bağlamayın.
3-2 Endüktif sinyal alıcı cihazını 1. silindirin yüksek voltaj kablosuna takın.
Sinyal alıcı cihazının, motor çalışırken bu parçalardaki sıcaklık çok yüksek olabileceğinden ve sinyal alıcı cihazına zarar verebileceğinden, deşarj branşman borusuna veya motorun diğer parçalarına temas etmediğinden emin olun.
3-3 Akü klipsini aracın içindeki akü başına kelepçeleyin.
Kırmızı klips anodu (+) bağlar.
Siyah klips katodu (-) bağlar.
TEMEL ATEŞLEME ZAMANLAMASININ İNCELENMESİ
Not: Bazı sistemlerde, ateşleme süresini talimatlara göre kontrol etmeden veya ayarlamadan önce, bazı özel elemanların fişleri çekilmeli, takviye kablosu bağlanmalı veya topraklanmalıdır. Talimatlara göre yapılmazsa, kontrol edilen veya ayarlanan ateşleme süresi doğru olmayacaktır.
4-1 Zamanlama ışığının yukarıdaki gerekliliklere göre doğru şekilde bağlandığından emin olun.
4-2 Motorun hazırlıklarının yukarıdaki gerekliliklere göre yapıldığından emin olun.
4-3 Motoru çalıştırın, normal çalışma sıcaklığına getirin.
4-4 Gerekirse, rölanti devrini fabrikanın gerekliliğine göre ayarlayın. 4-5 Zamanlama ışığının motorun zamanlama işaretlerini gösterdiğinden emin olmak için flaşör düğmesine basın.
Motor zamanlama işareti ve referans işaretleri aynı konuma gelene kadar zamanlama ışığı üzerindeki düğmeyi ayarlayın.
4-6 Zamanlama ölçeği ile gösterge arasındaki bağıl konumu gözlemleyin. Gösterilen zamanlama derecelerini belirtilen değerle karşılaştırın. Zamanlama dereceleri izin verilen aralıktaysa (genellikle ± 2 derece), ateşleme zamanlaması normaldir. Dereceler aralığı aşarsa, bazı parçaların değiştirilmesi veya zamanlamanın ayarlanması gerekebilir.
4-7 Flaşör anahtarını gevşetin, flaşörü kapatın.
4-8 Kontak anahtarını kapatın, zamanlama lambasını indirin.
Not: Zamanlama lambası çalışmıyorsa veya anormal çalışıyorsa, lütfen bu kılavuzun "sorun giderme" bölümüne bakın ve olası nedenleri kontrol edin.
ATEŞLEME ZAMANLAMASININ AYARLANMASI
Ateşleme zamanlamasını, onarım kılavuzundaki ayarlama prosedürüne ve teknik gerekliliklere göre ayarlayın. Ayarlama prosedüründen ve teknik gereklilikten emin değilseniz asla ateşleme zamanlamasını ayarlamaya çalışmayın.
ATEŞLEME AVANSI KONTROL PARÇASININ MUAYENESİ
Ateşleme avansının kontrolü, ateşleme sisteminin sıkıştırma stroku sırasında uygun zamanda ateşleme yapabilmesini garanti altına almaktır. Ateşleme avansı kontrolü şunları içerir:
mekanik avans kontrolü, vakum avans kontrolü ve elektronik avans kontrolü vb.
Not: Aracın ateşleme avansının muayene yöntemleri büyük ölçüde değişiklik gösterir. Aşağıda belirtilen yöntem, mekanik/santrifüj tipi ateşleme avansını muayene etmek için genel yöntemdir.
Ateşleme/ilerleme açısını kontrol ederken, referans ateşleme süresinin ve kapanma açısının doğru olduğundan emin olunmalıdır. Doğru muayene prosedürünü ve teknik gereklilikleri anlamak için tamir kılavuzuna bakın. Tüm güvenlik kurallarına uyulduğundan emin olun.
MEKANİK/SANTRİFÜJ ATEŞLEME AVANSININ MUAYENESİ
7-1 Zamanlama ışığının görüntülenen avans açısı "0"dır. Değilse, ekranı sıfırlamak için artırma/azaltma düğmesine basın. 7-2 Yukarıdaki referans ateşleme zamanlamasını incelerken, dönüş hızını belirtilen standarda yükseltin ve ateşleme zamanlamasının değişimini gözlemleyin. Zamanlama ölçeğinin hareketi sabit olmalı; hareket yönü motor dönüş yönünün tersi olmalıdır.
Mekanik ateşlemenin ileri kontrolü ile. Diğer parçaları incelemeden ve test etmeden önce, Not: Zamanlama ölçeği sabit bir şekilde hareket etmiyorsa veya yanlış yönde hareket ediyorsa, bir sorun olabilir. İleri kontrol parçası, üreticinin talimatlarına göre bakım ve onarımdan geçirilmelidir.
7-3 İhtiyaçlarınıza göre, zamanlama göstergesi referans zamanlama ölçeğine daha önce olduğu gibi gelene kadar ileri açı artırma/azaltma düğmesine basın. Dijital ekranda ileri açı değerini okuyun.
7-4 Gösterilen dereceleri üretici tarafından belirtilen derecelerle karşılaştırın. Mekanik/santrifüj ateşlemenin ilerleme kontrolü kontrol edildiğinde ateşleme zamanlaması değişmiyorsa, sistemin uç bloğu paslanmış veya sıkışmış olabilir.
7-5 Gerekirse, üretici tarafından belirtilen tüm dönme hızı aralıklarında kontrolü tekrarlayın.
VAKUM ATEŞLEME AVANSININ KONTROLÜ
Not: Vakum ateşleme avansını kontrol ederken, vakum göstergeli manuel bir vakum pompası gereklidir.
8-1 Motoru kapatın, vakum ilerletme cihazının vakum borusunu distribütörden çıkarın ve vakum borusunu kapatın.
8-2 Manuel vakum pompasını distribütörün vakum arayüzüne bağlayın. Bu aşamada vakum uygulanmamalıdır.
8-3 Motoru çalıştırın, yukarıdaki yönteme göre referans ateşleme süresini kontrol edin ve kaydedin.
8-4 Üreticinin talimatlarına göre manuel vakum pompası ile dağıtıcının vakum avans kontrol cihazına belirtilen vakum derecesini uygulayın. 8-5 Zamanlama lambasını zamanlama ölçeğiyle hizalayın, gösterge işareti referans zamanlama ölçeğiyle çakışana kadar artırma/azaltma düğmesine basın (bkz. adım 7-2).
8-6 Adım 7-2'de kaydedilen okuma ile adım 8-5'te kaydedilen okuma arasındaki fark, vakum avans kontrol değeridir, bu değeri belirtilen değerle karşılaştırın.
8-7 Gerekirse, belirtilen gereksinimlere göre farklı vakum uygulayarak kontrolü tekrarlayın.
8-8 Motoru kapatın, zamanlama lambasını ve manuel pompayı çıkarın, vakum borusunu dağıtıcıya bağlayın.
ELEKTRONİK ATEŞLEME AVANS KONTROLÜNÜN İNCELENMESİ
Elektronik ateşleme avans kontrolünün incelenmesi araçtan araca değişir. Lütfen onarım kılavuzuna bakın.
Zamanlama lambasının sorun giderme
Zamanlama lambası çalışmıyorsa veya anormal çalışıyorsa, aşağıdaki noktaları kontrol edin:
10-1 Zamanlama lambasının akü klipsi ile akü başı arasındaki bağlantının güvenilir olduğundan emin olun.
10-2 Zamanlama lambasının akü klipsi ile akü başı arasındaki polarite bağlantısının doğru olduğundan emin olun (kırmızı klips "+" anoda, siyah klips ise "-" katoda bağlanmalıdır).
10-3 Endüktif sinyal alma cihazındaki yukarı/aşağı ferrit manyetik bloğun yüzeyinin temiz olduğundan emin olun. Gerekirse, ferrit manyetik bloğu, zamanlama lambası bakımı ve dikkat edilmesi gereken noktalar bölümündeki talimatlara göre temizleyin.
10-4 Endüktif sinyal alma cihazının 1. silindirin yüksek gerilim kablosuna doğru şekilde bağlandığından emin olun.
10-5 1. silindirin bujisinin normal çalıştığından emin olun.
10-6 Endüktif sinyal alma cihazını diğer 1. silindirin yüksek gerilim kablosuna bağlayın, flaşör frekans lambasına basın, zamanlama lambası yanıp sönerse, 1. silindirin bujisini kontrol edin ve ardından aşağıdaki işlemleri yapın.
Not: Bujinin düşük ateşleme voltajında ve yüksek gerilim kablosunda herhangi bir sorun, zamanlama lambasının anormal çalışmasına neden olabilir. Endüktif sinyal alma cihazını yüksek gerilim kablosunun diğer noktalarından kelepçeleyerek bir değişiklik olup olmadığını kontrol edin. Bazı ateşleme sistemleri ve özel yüksek gerilim kabloları (katı çekirdekli yüksek gerilim kablosu, yarış araçlarının yüksek gerilim kablosu, arazi araçlarının yüksek gerilim kablosu) tarafından üretilen elektromanyetik dalga, EMI ve RFI standartlarından daha yüksektir, bu nedenle test ekipmanı normal şekilde çalışamaz. Doğru test gerekliliklerini öğrenmek için ilgili üreticilerle iletişime geçin. Kullanım ve Bakım Sorunları
Endüktif sinyal alma cihazının yüzeyi kirliyse veya yağ lekesi varsa, zamanlama lambası anormal çalışabilir. Endüktif sinyal alma cihazının çalışma yüzeyini düzenli aralıklarla temizleyin.